Формувальне оцінювання для покращення навчальної діяльності учнів
Підготувала вчитель математики Кисилиця М.В.
Формувальне оцінювання – це оцінювання під час навчання і “для навчання”. “Формувальне”– тому що, на відміну від підсумкового, має на меті формування (або форматування) навчального процесу з урахуванням навчальних потреб кожного учня задля більш ефективного формування необхідних знань, умінь та ставлень.
Як організувати освітній процес для підвищення результативності учнів?
Підготувала Чоботару А.В.
Спираючись на досягнення психологічної науки, вчителі досліджують особливості навчання як активно-пізнавальної діяльності школярів.
Ця діяльність має спрямовуватися вчителем, а тому він повинен формувати в учнів відповідну мотивацію. Якщо не робити цього, то стає цілком реальною небезпека, про яку говорив В.О.Сухомлинський: «Усі наші задуми, усі пошуки і побудови зводяться нанівець, якщо нема в учня бажання вчитися».
Учителі (навіть ті, хто має вже достатній досвід та педагогічну майстерність) перед кожним уроком шукають відповідь на «вічне» запитання: як побудувати навчальну роботу, щоб вона викликала емоційне піднесення у школярів, неодмінно позитивно впливала на їхні почуття і мислення, збагачувала їх досвідом самостійних пошуків і роздумів. Це дає можливість формувати такі соціально значущі мотиви навчання, як обов'язок перед Батьківщиною, як підготовку до життя, до суспільно корисної праці.
У педагогічній практиці можна використовувати такі прийоми, методи, способи та шляхи вливу на мотивацію дитини до навчання, які допомагатимуть учителеві організувати «навчання із захопленням».
Коментарi